getlostsomewhere.reismee.nl

Dag 1 Arnhem - Bimöhlen Duitsland

Waar gaan we heen? Vraag ik aan Bas? Noorwegen toch? Antwoordt hij.Ja, nee dat weet ik ook wel, maar waar slapen we vannacht?We kijken elkaar aan, halen de schouders op en hebben geen idee!

Na een nachtje wakker liggen van de warmte en de 1000 en één dingen die ik spontaan nog bedenk om te doen voordat we vertrekken, word ik natuurlijk uiteindelijk veel later wakker dan ik van plan was. Veel zaken hebben we gisteren al ingepakt maar de boodschappen doen we vandaag pas.Eerst even rustig met koffie wakker worden in de tuin. Rustig wordt het niet want steeds komen buren en bekende ons een fijne vakantie wensen.

We halen veel boodschappen. Meer dan normaal want gezien covid willen we niet steeds naar een winkel hoeven gaan. Meer boodschappen mee slepen is dus minder risico lopen. Dat gezegd hebbende komen we terug met zoveel eten dat het lijkt of we wel 2 maanden weg gaan.Ik geef alles keurig en plek en tevreden zie ik dat we zelfs 2 lege kratten onder de bank over houden. Wie had dat verwacht?!?

Om 10 over 3 rijden we dan echt weg, terwijl mijn moeder ons uitzwaait. We zitten stil naast elkaar met een glimlach op ons gezicht. We kijken elkaar even aan en geven een boks. We did it!! Wie had ooit gedacht dat we vandaag daadwerkelijk weg zouden rijden in onze zelf omgebouwde Ford Transit bestelbus? Wij niet hoor!! Wel gehoopt, gewenst en gedroomd!

Goed. Noorwegen dus, denken we. Want je weet het, met een camper kun je alle kanten op en dus ook van de route afwijken die je in gedachten had. We gaan het zien en ondervinden. Slaapplaats voor vannacht is dus nog onbekend. Ik heb vlinders van opwinding in mijn buik. Hier hou ik zo van hè. Misschien eindigen we vannacht op een parkeerplaats van asfalt, misschien een idyllisch plekje of juist iets er tussen in. Voor nu eerst maar kilometers maken.

Gaandeweg beslissen we dat we voorbij Hamburg willen zijn vanavond. Tot nu toe rijdt alles heel lekker, klinkt de Van goed en blijft alles keurig op zijn plek liggen. We hebben ook nog geen file gehad, maar we zijn nog 2 uur verwijderd van Hamburg. We gokken dat we er tegen een uur of 8 zullen zijn.

We zijn idd strak om 8 uur in de avond bij Hamburg. Om eens te kijken waar we zouden kunnen overnachten, schieten we een parkeerplaats op. Via een camper app kiezen we wat uit. De meeste plaatsen zijn nog steeds dicht vanwege covid. We hebben iets uitgezocht dat nog 20 min rijden is. Het is een plek waar je gratis kan overnachten. Grote kans dat dit dus vol is aangezien we niet zo vroeg aankomen. In dat geval zoeken we weer wat anders en wat ons betreft mag het ook een gewone parkeerplaats zijn. We hebben geen zin meer in rijden.

We rijden het dorpje Bimöhlen in en komen op de plaats van bestemming. Het is een gravel parkeerplaats strak aan het sportveld omringd met bomen.

Er staan 2 andere Vans ver uit elkaar. 1 ervan is gewoon op het sportveld gaan staan. Zonde vind ik dat. Als het gras kapot gaat dan halen ze deze gratis plek zo weer van de kaart. We maken een korte wandeling terwijl de zon ondergaat een kunnen nog niet geloven dat we met onze eigen Van hier beland zijn. In het weiland grazen twee ooievaars maar ze zijn te ver weg voor een foto.

Eenmaal terug bij de Van besluiten we een lekker gebakken eitje met spek te maken. Helaas, het feest gaat niet door want ik ben vergeten een koekenpan te kopen. Het wordt een noodlesoepje en op deze plek, buiten voor de Van, smaakt het hemels.

Inmiddels zijn er nog twee Vans bij gekomen en we besluiten nog een wandeling te maken. Tegen 11 uur zijn we helemaal op. Bas gaat lezen, de maxxfan gaat op standje 6 en ik schrijf mijn verhaal.

Liefs Lis


Reacties

Reacties

Jennie

Wat fijn om weer mee te mogen reizen ?Heel veel plezier!

Elma Harmans

Haha... een koekenpan... ah well... ??

Ivon

Een koekenpan.
Veeg me op!!!

Maar heerlijk om nu weer mee te mogen reizen met jullie.
Geniet!

Christel

Super om deze reis met jullie mee te mogen maken Bas en lis geniet lekker samen ?
Ik mis de bus wel van uit mijn keuken raam??

Wendy

ik lees weer mee alsof ik er zelf bij ben. Geniet ervan. Lijkt me heerlijk die vrijheid

Bas & Lis van der Hulst

Dank jullie wel allemaal..

Ja de koekenpan.. Dus ook geen ontbijt met gebakken ei. Beetje jammer.. Hahaha

Dorrit

Enjoy! Geniet van het vrije leven. Jullie verhaal zorgt ervoor dat ik, als harde werker, toch een beetje op vakantie ben!

Daisy

Heerlijk die vrijheid!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!