getlostsomewhere.reismee.nl

Dag 11 Vågåmo - Dombås

8.15 kijk ik op mijn telefoon en kruip direct mijn bed uit. Ik denk de buurtjes uit te kunnen zwaaien maar ze zijn al weg. Mhm die liefde was van korte duur. Niets blijkt minder waar, onder de ruitenwisser zit een briefje met een leuke tekst en volledige naam voor fb. Wat leuk. We starten onze dag as usual met koffie. We hadden het er gisteren nog over met de buurtjes dat we eigenlijk geen plan hebben een gewoon kriskras rondrijden en stoppen waar het mooi of leuk is. We hebben gezamenlijk de kaart er nog eens bij gepakt van hun en er zijn wat opties besproken. Maar ook nu zijn we nog niet zeker van wat we gaan doen. Wat wel zeker is, is dat we absoluut gaan terug komen in Noorwegen, dus wat we nu niet doen, komt vanzelf. Heerlijk dat het zo ontspannen kan. We facetimen schone moeder & vader wakker en laten zien waar we staan. Daarna is het aftrappen, even tanken en een kaart kopen. Google maps is heel fijn maar ik heb toch liever een groot overzicht. Ik koop en kaarten boek een in de auto besef ik dat deze niet fijn is. Ik ga terug om het om te ruilen voor 2 regio kaarten. Ipv dat ik 81 kronen bij moet betalen, geeft ze me 81 kronen terug. Het klopt voor geen meter maar ik bedank haar vriendelijk en wens haar een fijne dag. Hè, zo breed heb ik het niet hoor!

Bij Dombås maken we een pitstop. Het klonk bekend, dus hè, laten we ff gaan kijken. Bij het tourist information centre raken we aan de praat met Johanna, geboren en getogen Noorse, nu woonachtig in Frankrijk en in de zomer komt ze terug naar Noorwegen. Ze vertelt ze bezig is met de verbouwing van haar Farm en daar lodging van wil maken. We kletsen ruim een uur, wisselen emails uit en vertrekken met een uitnodiging voor een bezoek aan de farm wanneer hij klaar is, op zak. Aan de overkant is een groot houten gebouw met winkels, souvenirs shops en terras. Met een koffie en paninni crashen we daar in het zonnetje tegen de klok van 12. Om half 5 en veel meer koffie en fris verder, beseffen we dat we vandaag gewoon helemaal niks gedaan hebben. Lekker dat het kan want we zijn het ook niet meer van plan.

We slenteren nog even door het stadje heen en rijden naar de slaapplek voor vannacht. De plek is nog vrij en hij is weer fantastisch. Via een pad kom je in het bos op een open plek aan het water met picknicktafel. We staan pal in de zon.


Terwijl we net aan de waterkant staan ruik ik rotte vis. Bah. Nou dat klopte. Er lag een zalm kop langs de waterkant. Die kop was zo groot als maat 46 en keek ons strak aan. Oh zegt Bas, ik hoop dat ik zoiets vang. Nou dan ga ik rennen hoor! De kop is al maat 46 weet je hoe groot dat bijpassende lichaam dan wel niet is?! Een droom van Bas, een nachtmerrie voor mij. We gooien de kop met een stok in het water en de stank is weg.

Bas gaat direct vissen op de rotsen aan de kant van het water en ik hou gezelschap terwijl ik heerlijk met de pootjes in het water zit. We krijgen buren uit Oostenrijk, ze zijn tweede en staan dus in de schaduw. We maken een praatje en ieder gaat zijn eigen ding doen. In ons geval is dat, dat ik toe kijk hoe Bas gaat bbqen. En dat is een prima bezigheid voor mij. Helaas is het zonnetje om 5 voor half 9 achter de bergen gezakt en eten we niet in het zonnetje. Ach, je kunt niet alles hebben. Een derde camper kan hier niet meer terecht en maakt rechtsomkeert. Om een uur of 10 gaat het kampvuur aan en genieten we van de warmte. Vet jaloers heb ik vanuit mijn ooghoeken waargenomen dat de buurman staat te douchen onder zijn buitendouche. Die wil ik ook!!! Vanmiddag zagen we overigens muggen, maar op dit moment niet. Laten we duimen dat dit zo blijft. Ff na 11 zijn we er klaar mee. Het is hier nu aan het schemeren en absoluut niet donker genoeg om de voorspelde vallende sterren te zien, daarbij is het ook nog bewolkt. In het noorden van Noorwegen hebben ze nu 24 uur per dacht licht en hier pikken we daar nog een graantje van mee. Pas tegen half 12 wordt het hier wat donkerder. Hoe dan ook, met mijn ogen dicht is het donker genoeg. De wekker staat op half 8, we gaan naar bed.

Lis

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!